Sosyal medya artık hayatımızın vazgeçilmez parçalarından biri haline geldi. Her anımızı paylaştığımız bu yeni iletişim aracı markalar için de yepyeni bir reklam kanalının doğuşu anlamına geliyor.
Hem çevirmenlik ofisleri hem de serbest çalışan çevirmenler için sosyal medya platformları oldukça yeni bir kaynak ve iletişim aracı. Peki ya çeviri dünyası sosyal medyada nasıl var olabilir? Bir çevirmen için en doğru ve en verimli sosyal medya araçları nelerdir? Gelin bu sorulara birlikte cevap verelim.
Anlık Paylaşımların Dünyası Twitter
Twitter günümüzde hem gündemi yakından takip etmek hem de gündemi belirleyen olmak için oldukça kullanışlı bir araç.
Kullanıcının deneyimleme şekline göre yeri geldiğinde bir blog, yeri geldiğinde bir ajanda, yeri geldiğinde bir haber bildirme aracına dönüşebilen Twitter siz çevirmenlerin de kendinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz en etkili araçlardan biri.
Yaptığınız işleri Twitter üzerinden paylaşabilir, uzmanı olduğunuz dil hakkında farklı gelişmeleri takipçilerinizle paylaşabilirsiniz. Özellikle Twitter kullanımında insanların dikkati çekecek, vurucu ve etkili ifadeler oldukça önemlidir. Çünkü Twitter kullanıcıların beğeni, retweet gibi fonksiyonlar sayesinde oldukça hızlı bir şekilde etkileşim kurabilmesine olanak sağlar. Retweetlenen bir gönderiniz sadece sizi takip eden değil, aynı zamanda retweetleyen kişinin takipçileri tarafından da görülür. Bu da bir çeşit zincir etkisi yaratır.
Müşterilerle Hızlı Etkileşim
Twitter’da kazandığınız görünürlük, olası müşterilerinizin gözünde de daha görünür olmanız anlamına gelir. Takip ettiğiniz hesapları seçerken ve tweetleri beğenirken buna dikkat etmelisiniz. Müşterilerinize ulaşmak için oldukça faydalı bir kaynak olan Twitter onların dikkatini çekmek için faydalı olacaktır.
Ek olarak o gün top tweet olan konular hakkında da tweetler atmayı ihmal etmeyin. Bu farklı çevrelerden ve ilgi alanlarından insanlarından radarına girmenize olanak sağlayacaktır.
Profesyoneller İçin Sosyal Medya Kullanımı
Eğer profesyonel bir çevirmenseniz ve hangi sosyal medya platformunun size en uygun olduğuna karar verebilmeniz için size bazı tavsiyelerde bulunmak istiyoruz.
İlk olarak amacınızı belirlemelisiniz. Müşterilerinize kendinize mi tanıtmak istiyorsunuz yoksa çeviri alanında kendinizi geliştirmek mi?
Meslektaşlarımla Buluşmak İstiyorum
Meslektaşlarınızla ilişkiler kurmaya çalışıyorsanız, LinkedIn veya Facebook grupları sizin için daha doğru olacaktır. Eğer doğru stratejileri uygularsanız Twitter’da dış dünyayla bağlantı kurmanız için en ideal platformdur.
Sosyal Medyaya Çok Zaman Ayıramıyorum
Sosyal medya her ne kadar pratik bir iletişim aracı olarak karşımıza çıksa bile, bunun sosyal medya zaman harcanması gereken bir araç olduğu gerçeği oldukça aşikar. Eğer ayıracak zamanı az diyorsanız görece diğerlerine göre daha az zamana ihtiyaç duyan Twitter tam size göre. LinkedIn daha uzun ve yoğun tartışmaların yürütüldüğü bir alanken, Twitter’ın 280 karakterle sınırlı olan (ki düşünün eskiden 140’dı) gönderi uzunluğu daha az zamanınızı alacaktır.
Özel Hayatınızla İş Hayatınızı Ayırmak İstiyor Musunuz?
Kendinize sormanız gereken en önemli sorulardan biri de iş ve özel hayatlarınızı ayrı tutmaya kararlı olup olmadığınız. Eğer bu ikisini birbirinden ayırmak istiyorsanız Facebook kesinlikle özel hayatınızın tarafında yer alacaktır. Profesyonel hayatınızı Twitter’da sürdürmeniz tavsiye ederiz.
Peki Instagram?
Şu noktaya kadar Instagram’dan hiç bahsetmediğimizin farkındayız. Çünkü Instagram profesyonel hayat söz konusu olduğunda bir miktar tartışmalı bir platform.
Instagram profesyonel çizginizi fotoğraflar ve çeşitli infografikler ile destekleyebileceğiniz oldukça başarılı bir platform. Eğer kendine has bir çizgisi ve tutarlılığı olan bir Instagram hesabı oluşturursanız bu profesyonel kimliliğinizi oldukça olumlu bir şekilde destekleyecektir.
Youtube ve Çevirmenlik Dünyası
Youtube mevcut profesyonel hayatınızı desteklemekten öte, size yeni profesyonel alanlar kazandırmakta yardımcı olabilir. Örneğin kendinize bir kanal açabilir ve bu kanalda çevirmenlikle ilgili küçük eğitim videoları yayınlayabilir, meslektaşlarınıza tavsiyelerde bulunarak, deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz.
This post is also available in: Türkçe